Magyarország nyitólapja

Keresés
Találatok száma - 6 db
Környezetvédő Egyesület Érd

Az Érdi Környezetvédő Egyesület célja lakóhelyünk, Érd természeti, épített és kulturális értékeinek, megismerése, megismertetése, és megóvása, az ezt veszélyeztető problémák feltárása, nyilvánosságra hozatala, kezelése; környezetvédő szemlélet és magatartásforma kialakítása és terjesztése, az emberek környezeti öntudatra ébresztése társadalmi összefogás elősegítése a városért és természeti környezetéért, legfőképpen az itt lakó emberek életminőségének javításáért.

Magyar Vöröskereszt Pest Megyei Szervezete

A magyar szabadságharc leverése után, az 1867. évi kiegyezéssel létrejövő Osztrák-Magyar Monarchia csatlakozott a Genfi Egyezményekhez és megkezdődött egy bécsi székhellyel működő önkéntes segélyegylet szervezése. A Monarchia közös hadügyminisztere 1872. szeptember 21-én hivatalosan javasolta a magyar kormány elnökének és honvédelmi miniszterének az önkéntes egészségügyi szolgálat megszervezését. A magyar kormány elvben egyetértett a kezdeményezéssel, de ragaszkodott ahhoz, hogy az önkéntes egészségügyi szolgálatot Magyarországon külön és önállóan szervezzék meg. 1878. április 12-én megtartott értekezleten döntés született Ausztriában és Magyarországon önállóan működő Vörös Kereszt Egyletek szervezési és működési alapelveinek kimunkálásáról. I. Ferenc József jóváhagyta az eléje terjesztett javaslatot, majd 1880. december 5-én megbízta gróf Károlyi Gyula főrendházi tagot a magyar segélyegylet megszervezésével. Miközben az önálló magyar segélyegylet létrehozásáról folytak a tárgyalások a Monarchia csapatai 1878-ban megindultak Bosznia-Hercegovina megszállására. Ebben az időben már számos jótékony nőegylet működött Magyarországon. Ezek vezetői közös értekezletre gyűltek össze és elhatározták, hogy mozgalmat indítanak a Bosznia-Hercegovinában harcoló katonák valamint az itthon maradt hozzátartozóik megsegítésére. Központi Segélyező Nőegylet néven gyűjtést kezdeményeztek...

Pákász Horgász Egyesület

Egyesületünk 2004-ben alakult, azzal a nem titkolt céllal hogy, jól érezzük magunkat együtt, csipetnyi szabad időnket kellemesen töltsük. Legyünk minél többet a természetben és tanulmányozzuk a halakat igen közelről. Tevékenységünkbe belefér az ország legszebb 'halas' helyének látogatása, tanulmányozása és még Norvégiába is eljutottunk. Robi barátunk segítségével két éve sikerült igazi Pákász bázist szerezni. 'Saját' tavunk lett Erdőkertesen. Legtöbbünk régi vágya valósult meg ezzel. Az Erdőkertesi tó agyagbányászás során alakult ki. Egy hektár alapterületű, legnagyobb mélysége 14,6 méter. Két saját forrása van, így télen sem fagy be. Minusz 20 fokban is horgászhatunk! A tavat és környékét folyamatosan karbantartjuk, csinosítjuk és hogy, szórakozásunk teljes legyen: rengeteg halat teszünk bele. Két különlegességünk is van, pisztráng és feketesügér. A tavunk fő halai, ponty, amúr, pisztráng, csuka, kecsege, márna, dévér, jász- és egyéb keszegek...

Pest Megyei Természetbarát Szövetség

A Pest Megyei Szakbizottság (1951) hagyományainak folytatója a Pest Megyei Természetbarát Szövetség. Szövetségünk a Magyar Természetbarát Szövetség megyei szövetségeként, tagjaként működik. Pest megye természetjáró tevékenységet folytató szakosztályainak, egyesületeinek, diák sportegyesületeinek önkéntes tagság alapján szerveződött, bejegyzett társadalmi szervezete vagyunk. Pest megyében számos településen, valamint Budapesten vannak szakosztályaink, egyesületeink. Alapvető célunk a természetjárás útján elősegíteni az egészséges életmód kialakítását és elterjesztését, a természet védelmét, ehhez a feltételek biztosítását. Egyesületeinkben túrázó szervezett turisták érdekvédelmével és érdekérvényesítésén keresztül igyekszünk hozzájárulni a túrázás minden formájának minőség javításához. Szervezünk az egész megyére és országosan meghirdetett eseményeket, aktívan részt veszünk az Mtsz munkájában, programjaiban is. A Pest Megyei Sportszövetségeknek alapító tagjai vagyunk. Működésünk idején több száz kilométer útvonaljelzést alakítottunk ki és újítottunk fel. Kiemelt figyelmet fordítunk a gyerekekre, akikkel a természetjárást táborokon, túrákon és különféle, játékos tanfolyamokon igyekszünk megszerettetni...

Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány

A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány küldetésének fogadta, hogy profi előadóművészeinek segítségével a kórházakat látogatva kacajt csaljanak a kórházban lévő lurkók arcára. Létrehozása óta pedig az alapítvány konkrétan ezt is teszi. Hiszen a vidámság segít a gyógyulás alatt! Először csak a fővárosban, ám mostanra már vidékre is vizitelnek a bohócdoktorok. Ha szívesen átolvasná az alapítvány misszióját, az oldalon lehetősége van rá. Ha pedig úgy dönt, hogy adója 1 százalékával támogatná az alapítványt, a letölthető rendelkező nyilatkozat kitöltésével ezt elintézheti.

Hirdetés
Regionális Jógaegyesület Érd

A 'Jóga a mindennapi életben' jó (jótékony) hatásai: 1. A 'Jóga a mindennapi életben' megtanít arra, hogy képesek legyünk segíteni magunkon a különböző élethelyzetekben. 2. Jó egészséget ad. 3. Fejleszti a koncentrációs készséget. 4. Megerősíti az önbizalmat. 5. Fizikai, lelki és szellemi egyensúlyt, békét, harmóniát teremt. 6. Harmonizálja a külső és belső tevékenységet a mindennapi életben. 7. Erőt és önbizalmat ad ahhoz, hogy megszabadulhassunk azoktól a szokásoktól, érzésektől és kötöttségektől, amelyek fogva tartanak. 8. Elvezet az önmegvalósításhoz és a szellemi tökéletességhez (teljességhez) a meditáció által. A vezetőség minden tagja és valamennyi oktató önkéntes társadalmi munkaként, anyagi juttatás nélkül végzi munkáját. Egyesületünk non-profit jellege ellenére önfenntartó. Kezdettől fogva kizárólag a tanfolyamok bevételei, a tagdíjak, adományok és pályázati források biztosítják költségeink fedezetét. Tevékenységünkkel minden módon támogatni kívánjuk azokat a létfontosságú egészségügyi, mentálhigiénés és szociális társadalmi célokat, melyeket az állami intézmények nem tudnak a felmerülő igények szerinti teljességgel ellátni...